Trénink
Manažer projektu
7 - denní komplexní program
Přidaná hodnota kurzu Manažer projektu
Předpoklady a cílová skupina
Reference
01
Zahájení projektu
Představení a srovnání metodických základů řízení projektů (PRINCE2®, IPMA® a PMI®) – co je zásadní a společné Výběr klasických a agilních přístupů Předprojektová příprava a studie proveditelnosti (feasibility study) SWOT analýza Analýza potřeb, marketingové průzkumy Složení projektového týmu Vytvoření projektového podnětu/záměru
02
Plánování projektu
Základy sestavování Business case/Obchodní případ Riziko a způsoby jeho řízení Oceňování nákladů a výnosů Return on investment – ROI Projektové plánování Základy produktového rozpadu a tvorba harmonogramu v Ganttově diagramu EVA (Earned Value Analysis)
03
Komunikace, konflikty, vyjednávání
Pozitivní komunikace: Jaká forma předávání (a získání) informací vytváří nejmenší prostor pro nedorozumění Typy jednání: agresivní – pasivní – asertivní Manipulace, typy manipulace, odhalení, kontramanipulace Konflikt a potenciál pro tvorbu hodnoty Zdroje konfliktu, průběh konfliktu, jeho fáze Přístupy k řešení konfliktu: výklad, test vlastního přístupu k řešení konfliktů (Thomas-Kilman)
04
Řízení dodávky
Řízení rozsahu/scope management Řízení konfigurace Řízení komunikace Řízení kvality Řízení problémů Eskalační mechanismy a projektový výbor (steering comittee, project board) Projektový reporting Akceptace a legislativní souvislosti
05
Ukončení projektu
Zásady ukončení projektu Ukončitelnost projektu jako důsledek celého životního cyklu Procesy ukončení a náležitosti projektu Projektový audit Základ dokumentace a šablony pro jednotlivé fáze projektu IT nástroje řízení projektů (DMS a EPM)
06
Rízení úkolů, motivace
Budování týmu a vlastnosti týmu, rozdíl mezi individuální prací a prací v týmu Zásady komunikace v týmu Předpoklady týmového vedoucího Efektivní a neefektivní chování jedinců v týmu Komunikace se členy týmu, zadávání úkolů, principy vhodné formulace úkolů, motivace a kontrola Role v týmu: modelová situace, uspořádání týmu Vývojová stadia týmu, dynamika skupiny
07
Prezentační dovednosti
Prezentace jako komunikační nástroj Příprava prezentace: rozhodnutí o účelu, promyšlení tématu, sbírání podkladů Sebereflexe: vlastní zhodnocení „Jak se vidím při prezentaci“ Úvodní prezentace, zpětná vazba Organizace projevu: Úvod, Hlavní část, Závěr: výklad, vizualizace Efektivní úvod prezentace, zaujetí posluchačů, získání důvěry Komunikace při prezentaci Prezentace účastníků: příprava prezentace s využitím získaných poznatků, zpětná vazba od ostatních účastníků, lektora a na základě analýzy videozáznamu Tréma a stres: zvládání pocitů spojených s prezentací, zvládání reakcí publika